De kracht van LinkedIn: tips voor ondernemers
Het platform is veel meer dan een online CV. LinkedIn is een strategischkanaal voor zichtbaarheid, positionering en netwerkopbouw: kortom een krachtig communicatiemiddel voor je vennootschap.
Optimaliseer je profiel
Je profiel is vaak het eerste wat mensen van je zien. Zorg ervoor dat het een heldere en correcte weergave is van wie je bent en wat je doet.
Enkele tips:
- Profielfoto & banner:Professioneel en herkenbaar
- Pitch kort je achtergrond,je missie en de waarde van jezelf of je onderneming. Voeg eventueel contactinfoof een link naar je onderneming toe.
Bouw proactief aan je netwerk
Met meer dan 1 miljoen Belgische gebruikers biedt LinkedIn een unieke kans om je netwerk uit te bouwen, je expertise te tonen en waardevolle relaties opte bouwen.
Een sterk netwerk bouw je niet op in 1-2-3. Begin op tijd, en wees doelgericht.
Connecteer met mensen die relevant zijn voor jouw vakgebied, klantenkring of ambities.
Post content met waarde
Bedrijven die interessante content posten, zullen sneller opgemerkt worden.
Zo kan je bijvoorbeeld het volgende delen:
- Updates over je onderneming: nieuwe klanten, projecten of werknemers
- Tips, inzichten of trends uit jouw vakgebied
- Kijkje achter de schermen van je bedrijf
Wees hierbij consistent: één goeie post kan al veel doen, maar zichtbaarheid creëer je pas door regelmaat aan te houden.Probeer op regelmatige basis iets te delen of minstens te reageren op posts van andere.
Reageren op berichten van anderen, meedenken of een post delen van een andere ondernemer uit dezelfde sector helpt je ook om op je zichtbaarheid te vergroten.
Laat je team meedoen
De kracht van LinkedIn wordt versterkt als je team meedoet. Moedig medewerkers aan om je content te delen of zelf iets te posten.
Zo kan je beetje bij beetje een gedistribueerd netwerk rondom uitbouwen.
Nog vragen? Plan gerust een gesprekje in!
